COPIII, HRANA SĂNĂTOASĂ,
VOIE BUNĂ ȘI PĂRINȚI MODEL

COPIII, HRANA SĂNĂTOASĂ,
VOIE BUNĂ ȘI PĂRINȚI MODEL

Refuzul mâncării este una dintre cele mai frecvente probleme cu care ne confruntăm în creșterea copiilor. Părinții trebuie să cunoască etapele de dezvoltare ale copiilor lor și necesitățile nutriționale corespunzătoare pentru a nu lua decizii greșite și pentru a le oferi o alimentație echilibrată și de calitate. Dar cum să încurajăm consumul de alimente sănătoase, când în jur există atâtea tentații nocive pentru copiii noștri? Redăm mai jos câteva principii care este bine să direcționeze atitudinea mămicilor față de micuții mofturoși.

 

Calitate, nu cantitate:

Necesitățile nutriționale ale copilului nu sunt atât cantitative, cât calitative. Ca părinte, ești responsabil de ceea ce îi dai să mănânce și când, dar copilul este cel ce hotărăște cât și dacă mănâncă! Copiii își autoreglează aportul nutrițional de-a lungul unei zile, deci dacă mănâncă mai puțin la o masă, cu siguranță va compensa la următoarea. Cercetările confirmă că odată forțați să mănânce, copiii își pierd capacitatea de a semnaliza când s-au săturat, ceea ce reprezintă un risc crescut de obezitate în viața adultă. Încurajează-ți copiii să consume alimente variate și de calitate, bogate în vitamine și minerale, mai degrabă decât dulciuri, care nu le furnizează decât calorii goale!

 

Un aport de proteine de calitate pentru copii, începând cu momentul diversificării de la 6-7 luni, până la maturitate, trebuie să devină un obicei alimentar, iar carnea de vită Premium Angus oferă, pe lângă aminoacizi, vitaminele A, C, D, complexul B și minerale precum Fe, Zn. Se, un pachet nutrițional foarte valoros pentru cei în plină  dezvoltare. Carnea de vită se poate servi de 2-3 ori pe săptămână, la masa de prânz.

 

Disciplina meselor:

Stabilește pentru copil un program de masă zilnic care să includă 3 mese principale și 2 gustări intercalate între mese, a căror durată nu trebuie prelungită sau perturbată de jocuri sau televizor. Pentru o masă principală 30 de minute și pentru o gustare 5 minute vor fi suficiente. Dacă i se face foame între mese și gustări, oferă-i ceva sănătos de ronțăit: câteva feliuțe de fruct sau un morcov crud.

 

Dacă nu a mâncat la o masă principală, nu-i oferi o prăjitură pentru a compensa masa pierdută, ci lasă-l să-ti spună că îi este foame. Îți vei crea astfel condiții prielnice spre a-i servi o mâncare sățioasă și hrănitoare pe care nu o va refuza. Oferă-i copilului de-a lungul zilei o varietate de alimente din toate grupele alimentare. Astfel te asiguri că va mânca sănătos și echilibrat. Pentru gustările dintre mese oferă-i celui mic ceva sănătos: fructe variate, iaurt natural, fructe confiate suficient de dulci pentru a-i potoli pofta de desert.

 

Lichidele:

Laptele este alimentul lichid al copilăriei: lasă-l să se bucure de el sub orice formă îl ai la dispoziție: mai întâi laptele matern, iar spre 2 ani se introduce laptele integral de vacă, sursă excelentă de calciu, proteine și vitamine din complexul B. Dar laptele se va servi copilului în biberon numai până la vârsta de maxim 1 an, după care copiii trebuie încurajați să bea lichide din ceșcuța lor sau dintr-o căniță cu cioc. Astfel se va evita apariția cariei de biberon.

Cât despre sete, apa este singurul lichid recomandat spre a i-o potoli, lucru valabil și pentru adulți, de altfel. Hidratarea are un rol crucial în organism și de aceea este bine să-l obișnuim pe copil de mic să bea apă ori de câte ori îi este sete. Așa va face și când va fi mare. O altă deprindere sănătoasă este evitarea sucurilor de orice fel; pe lângă substanțele toxice conținute și lipsa aportului nutrivit, zahărul sau îndulcitorii vor tăia pofta de mâncare a copilului.

 

Fii un model pentru copiii tăi!

În primul rând cel puțin una din mesele zilei trebuie să reunească întreaga familie. Cei mici copiază obiceiurile și preferințele celor mari. Dacă părinții înșiși mănâncă sănătos și corect, copiii lor cu siguranță vor adopta același stil de viată. Transformă această masă într-un eveniment, o bucurie a întâlnirii tuturor. Atmosfera caldă și relaxată va cimenta obiceiurile bune dobândite în sânul familiei, care astfel vor ține toată viața.

Arată copiilor că tu însăți consumi ceea ce le oferi lor și o faci cu plăcere; de exemplu când plecați de acasă arată-i cum iei în rucsăcel iaurturi sau fructe pentru gustări. De la masa în familie nu trebuie să lipsească mâncărurile tradiționale, binevenite atât pentru copii, cât și pentru părinți: supe și ciorbe de vită, fripturi la cuptor, sărmăluțe cu mămăligă sau șnițel. Servită ca fel principal sau ca sandviș la gustare, carnea de vită se alege în funcție de vârsta copiilor, slabă sau cu diferite grade de marmorare.

 

Implică-i în prepararea hranei:

Le va fi drag să consume mâncarea la prepararea căreia au participat. Lasă copiii să facă lucruri mărunte când gătești sau când pui masa. Copilul va mânca mai cu drag mâncarea pe care ați ales împreună să o pregătiți sau dacă aceasta este servită în farfuria pe care și-a ales-o singur. Caută și ai să afli o mulțime de lucruri mărunte cu care poți implica pe cei mici în pregătirea mesei. Vei crea o atmosferă plăcută pentru toată lumea și vei fi scutită de refuzul mâncării! O altă modalitate de a-i determina să accepte ceva sănătos de mâncare este să le dai mai multe opțiuni din care să aleagă: un iaurt, o banană sau un măr?

 

Nu folosi mâncarea ca recompensă:

Mâncarea este o necesitate, nu un mijloc motivațional pentru alte acțiuni. Când dorești să-i întărești anumite comportamente prin recompensă, poți folosi vizitarea unui prieten în weekend, un spectacol pentru copii sau o ședere prelungită la locul de joacă favorit din parc. Ceva dulce ca recompensă implică două rele deodată: îl încurajăm să mănânce dulciuri și îl învățăm să mănânce când nu îi este foame, creând premisele obezității de mai târziu.

 

Joacă-te cu copiii tăi:

Copiii au nevoie cel mai mult de atenția părinților lor! Organizează activități la care să participi și tu: alergați sau plimbați-vă împreună, pe jos, cu bicicleta sau cu rolele. O relație solidă se va cimenta între tine și copiii tăi, bazată pe încredere, care va crea mediul perfect pentru dobândirea tuturor deprinderilor bune pentru viață!

 

Și una din deprinderile bune este consumarea cărnii de calitate, care să fie crescută natural, fără hormoni și antibiotice. O carne ca cea de la Karpaten Premium Angus oferă animoacizi de calitate superioară, atât de importanți la copiii în formare, minerale și vitamine implicate în buna funcționare a tuturor organelor și proceselor din corp. În plus, carnea de vită Angus se servește perfect în combinație cu legume variate, bogate în fibre și vitamine. Astfel copiii tăi vor avea în farfurie mâncăruri hrănitoare și delicioase pe care ți le vor cere din nou și din nou. Fii gata să oferi copiilor tăi tot ceea ce este mai bun!

[no_social_share_list]