CALITĂȚILE NUTRITIVE
ALE CĂRNII ANGUS

CALITĂȚILE NUTRITIVE
ALE CĂRNII ANGUS

Știm cu toții gustul excelent al cărnii de vită Angus dar puțini știu că această carne este și sănătoasă, atunci când e consumată corect. Vă prezentăm câteva răspunsuri la cele mai întâlnite întrebări, atunci când vine vorba de carnea de vită și impactul acesteia asupra sănătății.

 

O porție de aproximativ 100 grame de carne de vită – cam cât mărimea unui telefon – oferă mai mult de 10 substanțe nutritive esențiale, inclusiv proteine, fier, zinc și vitaminele B12 și B6. O porție de carne de vită conține aproximativ jumătate din valoarea zilnică a proteinelor, aproximativ 170 de calorii în medie (și doar 150 de calorii pentru o porție de carne de vită macră).

Carnea de vită reprezintă o sursă extraordinară de proteine, dar și o sursă de substanțe nutritive esențiale, pentru a vă putea bucura de orice zi și de orice fel de mâncare! Ghidul dietetic recomandă adulților să mănânce 5,5 g/ zi de alimente proteice, inclusiv carne de vită. Carnea de vită poate fi savurată la orice masă, pe tot parcursul zilei, astfel introducerea ei la diverse mese vă va ajuta să respectați recomandările dietetice.

 

Proteina de înaltă calitate, ca şi cea care se găsește în carnea de vită, joacă un rol din ce în ce mai important în întreținerea musculară, gestionarea greutății corporale și prevenirea bolilor cronice. De asemenea, cercetările arată că fierul, zincul și vitamina B, vitamine care se găsesc în carnea de vită, joacă un rol esențial în dezvoltarea și menținerea capacității cognitive la copii și adulți.

Carnea de vită este o sursă de energie nutritivă, aflată într-un pachet mai mic decât majoritatea alimentelor care conțin proteine. Pe lângă proteine, are un aport ridicat și de fier sau zinc. Ar fi nevoie de 8 grame de piept de pui, gătit, pentru a mânca aceeași cantitate de fier care se găseşte în doar 3 grame de carne de vită și de aproape 7 ori (20 g) cantitatea de pui pentru a obține aceeași cantitate de zinc într-o porție de carne de vită!

Cercetarile arată că o dietă sănătoasă pentru inimă şi pentru un stilul de viaţă sănătos, care include carnea de vită macră, chiar şi zilnic, a îmbunătăţit nivelul colesterolului. Aproximativ jumătate din acizii grași care se găsesc în carnea de vită sunt numiți acizi grași mononesaturați, aceiași care se găsesc în uleiul de măsline și, ca parte a unei diete sănătoase pentru inimă, pot reduce nivelul de colesterol.